Pompy hydrauliczne

y. Dziś prace ręczne zastępowane są przez maszyny, które mogą działać o wiele sprawniej i szybciej. Na początku widoczna była wyraźna mechanizacja prac budowlanych, a więc zastępowanie pracy człowieka pracą maszyny, przy czym jedn

Pompy hydrauliczne

Automatyzacja i robotyzacja prac budowlanych

Budownictwo jest tą dziedziną, w której proces oddziaływania nowoczesnych technologii jest w praktyce bardzo widoczny. Dziś prace ręczne zastępowane są przez maszyny, które mogą działać o wiele sprawniej i szybciej. Na początku widoczna była wyraźna mechanizacja prac budowlanych, a więc zastępowanie pracy człowieka pracą maszyny, przy czym jednak ten pierwszy musiał nią sterować. W dalszej kolejności mamy do czynienia z postępującą automatyzacją i robotyzacją. Automat nie wymaga pracy człowieka, ale wciąż wymaga jego nadzoru. Tymczasem robot może poszczególne zadania wykonywać bez kontroli ze strony osoby z zewnątrz.


Spycharka gąsienicowa

Spycharka gąsienicowa ? ciągnik gąsienicowy, zaliczany do grupy maszyn do robót ziemnych. Maszyna ta przeznaczona jest do wykonywania prac ziemnych w budownictwie ogólnym lub przemysłowym, górnictwie odkrywkowym i skalnym, energetyce (hałdowanie węgla kamiennego w elektrociepłowniach), leśnictwie, w sektorze komunalnym (składowiska odpadów), portach oraz kolejowych terminalach przeładunkowych.

Wykorzystywana głównie do odspajania gruntu, wykonywania wykopów, przemieszczania urobku na bliskie odległości, zagęszczania podłoża, niwelacji i profilowania terenu oraz innych prac przy użyciu lemiesza, zrywaka, zaczepu i innych specjalistycznych osprzętów.

Standardowa wersja tej maszyny przystosowana jest do pracy w klimacie umiarkowanym. Może być ona również dostosowana do eksploatacji przy temperaturach powietrza od -50 °C do +50 °C1.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Spycharka


Jak działają hamulce w samochodach?

W samochodach osobowych hamulce działają na takiej zasadzie, że jeśli kierowca nie trzyma nogi na pedale hamulca to samochód może się swobodnie toczyć. Dopiero naciśnięcie hamulca powoduje dociśnięcie szczęk hamulcowych do bębna lub klocków hamulcowych do tarcz. Do przeniesienia siły z nacisku na pedał na sam mechanizm hamulca stosowany jest płyn. Czyli są to hydrauliczne układy hamulcowe.

W ciężkich samochodach ciężarowych np. TIRach hamulce działają w sposób odwrotny. Jeśli w układzie nie ma ciśnienia to szczęki lub klocki hamulcowe są dociśnięte do powierzchni hamowania. Dopiero jeśli sprężarka powietrza zbuduje odpowiednio duże ciśnienie to równoważy ono docisk i szczęki hamulcowe się podnoszą umożliwiając jazdę. W momencie kiedy kierowca wciśnie pedał hamulca to otwierany jest zawór przez który jest upuszczane ciśnienie i szczęki hamulcowe ponownie są dociskane do powierzchni hamowania. Taki system ma dużą zaletę - w przeciwieństwie do hydraulicznego w momencie uszkodzenia przewodów czy rozszczelnienia układu pojazd jest zatrzymywany.



© 2019 http://mfoto.olkusz.pl/