Firmowa reklama- opłacalność i kilka rad

cydować się na najkorzystniejszy z nich?Co to jest reklamaReklama (z łac. reclamo, reclamare ?odzew?; re 'w tył, znów, naprzeciw? i clamo, clamare ?wołać?1) ? informacja połączona z komunikatem perswazyjnym. Zazwyczaj ma na celu s

Firmowa reklama- opłacalność i kilka rad Odpowiednia reklama, to działająca reklama. Wybór jest niemały: billboardy, ulotki ,czy to jedynie kilka dostępnych opcji na rozpromowanie firmy. W jaki sposób zdecydować się na najkorzystniejszy z nich?

Co to jest reklama

Reklama (z łac. reclamo, reclamare ?odzew?; re 'w tył, znów, naprzeciw? i clamo, clamare ?wołać?1) ? informacja połączona z komunikatem perswazyjnym. Zazwyczaj ma na celu skłonienie do nabycia lub korzystania z określonych towarów czy usług, popierania określonych spraw lub idei (np. promowanie marki).

Według dyrektywy 2006/114/WE UE reklama oznacza przedstawienie w jakiejkolwiek formie w ramach działalności handlowej, gospodarczej, rzemieślniczej lub wykonywania wolnych zawodów w celu wspierania zbytu towarów lub usług, w tym nieruchomości, praw i zobowiązań.

Źródło:


Różne formy bilbordów

Najpopularniejszą formą reklamy zewnętrznej są wszelkiej maści bilbordy, są to wielkie plakaty umieszczane w widocznych miejsca w miastach i poza nimi. Taka forma reklamy jest uważana za najlepiej wpływająca na widoczność firmy oraz na świadomość konsumenta.

Bilbordy można też umieszczać na przyczepach reklamowych, które podróżują po wyznaczonym terenie i 'pokazują' reklamę przejezdnym oraz pieszym. Często takie przyczepy są wyposażone w moduły głośnomówiące w celu puszczania reklamy dźwiękowej, aby jeszcze bardziej zwrócić uwagę.


Ulotki, czy watro?

Na temat skuteczności ulotek można powiedzieć kilka konstruktywnych rzeczy. Po pierwsze ulotki rozdane w odpowiedniej ilości, faktycznie mogą sporo zdziałać, ale rozdanie ich za dużo może skutkować negatywnym postrzeganiem reklamowanej firmy. Ulotki raczej nie są niezawodnym źródłem nowych klientów, ale wpływają na świadomość istnienia danej marki w okolicy, gdzie są rozdawane.

Sprawa z ulotkami jest o tyle skomplikowana, że w przeciwieństwie do innych form reklamy, ulotki trzeba rozdystrybuować. Wiąże się to z zatrudnieniem odpowiedniej ilości pracowników oraz pokrycie kosztów ich pensji, co zwiększa koszty reklamy. Należy też pamiętać, że i tak większość ulotek ląduje w koszu, więc konwersja może okazać się bliska zeru.



© 2019 http://mfoto.olkusz.pl/