Czego nie wiesz o kwestiach mechanicznych

nie w czasie załadunku lub rozładunku, zadziałanie czynników zewnętrznych ? te i podobne sytuacje powodują, że w którymś momencie niezbędna okazuje się naprawa maszyn budowlanych, której powinien dokonać profesjonalny i obeznany s

Czego nie wiesz o kwestiach mechanicznych

Uszkodzona maszyna ? gdzie się zgłosić?

Maszyny budowlane mogą ulec zniszczeniu i to w najróżniejszych sytuacjach. Niewłaściwa obsługa przez operatora, uszkodzenie w czasie załadunku lub rozładunku, zadziałanie czynników zewnętrznych ? te i podobne sytuacje powodują, że w którymś momencie niezbędna okazuje się naprawa maszyn budowlanych, której powinien dokonać profesjonalny i obeznany serwis. Warto o tym pomyśleć zawczasu i wejść we współpracę z firmą, która może zapewnić nam kompleksową obsługę w tym zakresie. Warto też odpowiednio wcześniej ubezpieczyć maszynę na wypadek różnych zdarzeń, aby móc liczyć na odszkodowanie, które pozwoli nam pokryć wszelkie zaistniałe szkody.


Co to są maszyny budowlane?

Maszyny budowlane to wszelkie urządzenia wykorzystywane na budowach. Dzielimy je głównie z uwagi na przeznaczenie:

Mamy maszyny do robót ziemnych - czyli koparki, ładowarki, spycharki, równarki, walce, zagęszczarki i inne sprzęty przeznaczone do kopania, równania, spychania i ubijania ziemi.

Są też maszyny do robót drogowych - do położenia i zrywania asfaltu, stabilizacji podłoża.

Dalej mamy maszyny związane z pracami wokół spraw wodnych czyli: pompy, pogłębiarki, rurociągi i inne

Maszyny do robót palowych - czyli wbijania rzeczy w ziemię.

Maszyny do kruszyw (takich kamieni) - kruszarki, przesiewarki, młyny.

Kolejne są maszyny do betonu w tym moje ulubione betoniarki, i wibratory... do betonu.

Oczywiście nie można zapominać o transporcie - tutaj mamy wszelkiego rodzaju ciężarówki, ciągniki, dźwigi i inne sprzęty do przemieszczania materiałów, rzeczy z punktu a do punktu b.

Są jeszcze pozostałe urządzenia pomocnicze.


Pneumatyczne hamulce

W samochodach osobowych hamulce działają na takiej zasadzie, że jeśli kierowca nie trzyma nogi na pedale hamulca to samochód może się swobodnie toczyć. Dopiero naciśnięcie hamulca powoduje dociśnięcie szczęk hamulcowych do bębna lub klocków hamulcowych do tarcz. Do przeniesienia siły z nacisku na pedał na sam mechanizm hamulca stosowany jest płyn. Czyli są to hydrauliczne układy hamulcowe.

W ciężkich samochodach ciężarowych np. TIRach hamulce działają w sposób odwrotny. Jeśli w układzie nie ma ciśnienia to szczęki lub klocki hamulcowe są dociśnięte do powierzchni hamowania. Dopiero jeśli sprężarka powietrza zbuduje odpowiednio duże ciśnienie to równoważy ono docisk i szczęki hamulcowe się podnoszą umożliwiając jazdę. W momencie kiedy kierowca wciśnie pedał hamulca to otwierany jest zawór przez który jest upuszczane ciśnienie i szczęki hamulcowe ponownie są dociskane do powierzchni hamowania. Taki system ma dużą zaletę - w przeciwieństwie do hydraulicznego w momencie uszkodzenia przewodów czy rozszczelnienia układu pojazd jest zatrzymywany.



© 2019 http://mfoto.olkusz.pl/